Kankaan Palvelu Oy
31.12.2020

TIEDOTE KANKAAN ASUKKAILLE

Kankaalle tulee kolmelle jätepisteelle (Piipputori, Pergamenttitori ja Koas Kankaantorni) pakkausmuovijätteen keräykselle syväkeräyssäiliöt. Muovijätteen keräyssäiliöt merkitään keltaisilla tarroilla.

Pakkausmuovijätteen keräyssäiliöt tyhjennetään alkuvaiheessa joka toinen viikko. Muovijäteastioiden tyhjennysvälejä ja keräyssäiliöiden määrää säädetään kertyvien jätemäärien mukaan.

Asukkaiden toivotaan tutustuvan lajitteluohjeisiin ja huolehtivan omalta osaltaan kodin muovipakkaukset oikeaan jäteastiaansa. Muovit voi edelleen laittaa sekajäteastiaan, jos pakkaus on esimerkiksi likainen tai ei ole selvää onko se kierrätykseen sopiva. Tehokkaalla kierrätyksellä sekajätteen määrä vähenee ja entistä enemmän muovia saadaan kierrätettyä uusiokäyttöön.

Lajitteluneuvoja ja lisätietoja muovipakkausten keräyksestä löytyy Mustankorkean nettisivuilta

Joulukuusten keräys alkaa loppiaisen jälkeen

Joulukuusten keräys alkaa heti loppiaisen jälkeen. Mustankorkea kerää ja käsittelee sunnuntaihin 10.1.2021 mennessä keräyspisteisiin toimitetut kuuset maksutta.

Aikataulussa jätekatoksiin ja hyötykeräyspisteille jätetyistä joulukuusista ei mene siis erillistä maksua. Tämän jälkeen kuuset kerätään kiinteistöiltä sekajätteenä ja niistä veloitetaan hinnaston mukainen maksu.

Erilliskeräyksellä kuuset saadaan hyötykäyttöön. Ne viedään Mustankorkean jätekeskukselle, missä ne haketetaan ja hyödynnetään kompostoinnissa tukiaineena.